11 Mart 2016 Cuma

KGOS: 25.TUR || Christine Féret-Fleury - Entrikacılar I - Rakibeler | KİTAP YORUMU





Versailles karmakarışık! Versailles aklını kaçırmış!

Saray'a yeni gelen, "Kızıl" adıyla tanınan ve hakkında hiçbir şey bilinmeyen bir kızıl saçlı, tozu dumana kattı. Ünlü terzi Claude de Chinelle'in koruması altına giren bu güzeller güzeli kız, terzinin en sevdiği modeli ve esin perisi oldu. Kızıl herkesi kışkırttı! Kıskançlıktan çatlayanların, rekabet etmek için tutuşanların gözleri üzerinde. Ne ondan nefret eden Saraylı güzel Élise de la Valle ne de ona âşık olan karizmatik şövalye Philippe de Saint-Agrève, Kızıl'ın özenle sakladığı sırrını öğrenmeyi başarabildi.

Versailles Sarayı'nda dönen dolaplara tanık olmaya hazır mısınız? Gizli odalarda yaşanan dudak uçuklatıcı olaylar sizleri bekliyor. Güneş Kral'ın sarayının heyecan verici, haylaz ve kesinlikle ateşli entrikaları, daha önce okuduklarınızın hiçbirine benzemiyor!
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 208
Baskı Yılı: 2016
Dili: Türkçe
Yayınevi: DEX
Çevirmen: Güneş Çığay




Merhaba! Ben -yine- Kitap Gurmeleri'nin tur konuğuyum, tekrar teşekkürler canlar :D Kitap görüldüğü üzere çok kısa. Elime aldığımda kapağına bayılsam da şüphelerim vardı ama o şüpheler çabucak dağıldı. Ben kitabı beğendim, 4/5 verdim. Hatta ikincisi için inanılmaz heyecanlıyım. Orjinal dili Fransızca olduğundan ben de okuyamıyorum devamını :(

Konu olarak arka kapak bilgisi var. Kitap kısa olduğundan ne desem fazla olabilir. Kitabın odak noktası Kızıl'ın sırrı. Kızıl güzeller güzeli bir kız ve Fransa'nın ünlü terzisinin ilham perisi olarak saraya girdiğinde tüm gözler ona çevriliyor. Haliyle o anda kendine düşmanlar ediniyor. Biz kitabı iki kadın karakterden okuyoruz. Kızıl'ın kendi ağzından anlatım, Élise için ise ilahi bakış açısı. Aralara serpiştirilmiş, bir sonraki bölüm hakkında ipucu veriyor denebilecek küçük notçuklar da var.

Resmen beğendim! Bu kadar beğeneceğimi tahmin etmemiştim ya. Kısacıktı zaten "kısa kitapta hikaye olur mu?" diyordum ama lafımı yedim. Biraz Boleyn Kızı tarzı. Yani var olan bir gerçeklik üzerine kurgu hazırlanmış, ben o tarzı çok seviyorum. Bilgileri bulmaca gibi adım adım öğreniyoruz. Başta biraz anlam karmaşası yaşadım ama ilerledikçe oturmaya başladı taşlar. Her bilgiyi öğrendiğimizde diğer karaktere geçiyoruz, bu sefer başka bir şey öğreniyoruz ve baştaki karaktere geri döndüğümüzde her şey daha da zevkli hale geliyor. Yani Elise'i bir durum içinde bırakıyoruz, Kızıl'a dair daha da sarsıcı bir şey öğreniyoruz ondan sonra Elise'e dönüyoruz falan ben kitaba dair en çok bunu sevdim. Ufff ama çok pis yerde bitti ya devamını hemmen okumak istiyorum. 

Çeviri ve redaksiyon güzeldi. Minimum hata vardı, emeği geçenlerin emeklerine sağlık diyorum.

Ve sanırım en en güzeli de Bu Kral 14. Louis'e bakmış olmak oldu. Turun ilerleyen günlerinde tarihi gerçeklikleri de çevireceğim ama gerçekten o kısmı bilerek okumak çok zevkli. Bu adam 72 sene tahtta kalmış. Metresi de tarihteki en uzun süreli metres imiş :D Yani Montespan Markizi de gerçek. :D

Sağlıcakla kalıııın :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder