2 Kasım 2015 Pazartesi

Zeliha Eren - Kuzey Masalı - Kitap Yorumu

Konuşmaktan çok homurdanarak iletişim kuran, Bilişim İstihbarat Servisi'nin yakışıklı ve sert ajanı Kuzey Karaarslan, dünyayı birbirine katan özel bir anahtarın sahibi olan zeki, baş belası ve kızıl kafalı Masal Kılıç ile karşılaştığında başına gelen ilk şey, pembe iç çamaşırlarıydı.

Bunun sadece bir başlangıç olduğunu anlaması ise hiç uzun sürmedi.
Kuzey, hayatı boyunca eline pers gülü renginde oje almamıştı. Bir dakika! Kuzey eline hiç oje almamıştı ki! Ta ki renklerin kitabını yazan, sakar bir belaya kalbini kaptırana dek…

Erkek türüyle sınırlı kalmayıp, son model arabalarından bile kıskandığı Masal için cayır cayır yanarken, dünyayı kurtarmak o kadar da kolay değildi. Operasyonun kilit ismi Masal da onunla aynı kulvarda koşuyordu. Çünkü Kuzey etrafındayken, dibi tutan yemekten farkı kalmıyordu.

İki zıt kutbun sıfırlı ve birli hikâyesiyle, bilişim dünyasına aşk dolu bir yolculuk yapacaksınız. Kemerlerinizi bağlamayı unutmayın!
Tavsiye: Sakin olmadan okuyun!

"Alışılmadık bir macera, hız kesmeyen bir aşk... Satırlarında kaybolacaksınız." 
- Asude-
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 574
Baskı Yılı: 2015
Dili: Türkçe
Yayınevi: Ephesus Yayınları

****

Selamlar! :)

Önce sevdiğim bir kitabı getirmiştim, şimdi de günün ikinci yorumunda beğenmediğim bir kitapla karşınızdayım. Ve başlıyorum:



Öncelikle şunu belirteyim: Ben bu kitabı çok beklemiştim! Ephesus Yayınları sayfasında tanıtımları dönmeye başlayınca merak etmiştim, üstüne kız kardeşim de "Ben beğendim abla, sen de seversin" deyince iyice meraklanmıştım. Wattpad'de ilk 10 bölüm vardı o kısmı da beğenmiştim. Bilişim İstihbarat Servisi serisinin ikinci kitabını dahi Wattpad'den okumuştum. Çıkar çıkmaz da sipariş ettim. Vakit darlığından kitabı okumaya geç başlayabildim ama zaten hemen bitti. Sebebini açıklayacağım.

Kitabımız Kızıl Bela Masal'ın yakışıklı ve sert ajan Kuzey ile tanışmasıyla başlıyor. Masal IQ'su yüksek ama safça bir kızımız. Biraz da sakar. Kuzey sert, dediğim dedik, "kadınları yatakta sever sonra da onlarla uğraşmam" tipi bir adam. Sonra bunlar bir zorunluluk yüzünden bir arada durmak zorunda kalıyor, ortada bir suçlu var peşinden koşuyorlar.

Herkes çok beğenmiş kitabı. Vallahi "Bende bir sorun mu var?" diye düşündüm. Bir insan bir kitabı hiç mi beğenmez. Bakın emek ayrı bir şeydir saygı duyarım ama ben bu kitabı sevemedim. Ben aşk falan hissedemedim ikili arasında. Şehvettir o, aşk olsa duramazlardı yerlerinde. 

Karakterlerin tek dersi seks. Bakın tek dertleri diyorum. Kız 26 sene kimseyle öpüşmeden yaşabilmiş ama bir adamla tanışınca tek düşündüğü onun üzerine atlamak. Adamın zaten "Ben bir kere yatarım sonra ardıma bakmam, param var, zenginim" tipi olması tam bir klişe. Roman yazıyorsanız CEO şart, adam ajan da olsa milyoner olacak, şirketi olacak. Erkekler konusunda saf hanım kızımız da olmazsa olmaz.

Şimdi geriye dönüp bakınca aklıma gelen bir konu da yok. Düşünüyorum düşünüyorum bu kitabın konusu neydi bulamıyorum. Her paragrafta illa ki "Ben bunun üzerine atlamalıyım, çünkü adam/kadın harika" yazısı vardı ve ben bayıldım. Cidden. Tamam anladık üstüne atlamak istiyorsun, eee? Devamı? Kitap çabuk bitti çünkü bu kısımları geçince bir şey kalmadı. Koşturuyorlar ediyorlar, başlarında tonton bir bey amca var anaokulu yönetir gibi istihbarat servisi yönetiyor.




Çabucak aşık olunan, esrar yapıyorum diye abuklaşan şeyleri sevemiyorum. Kız 3 gündür tanıdığı adam hakkındaki tek düşüncesi sevişmekken sonra birden bir ampul yanarak aşık olduğunu söylüyor. 

Tüm bunları geçtim, konuşmalar hiç olgun insanların yapabilecekleri şeyler değildi. Ben doğal bulmadım.

Erkek karakterin dünyanın en sert karakteriyken "aşkım, bebeğim" moduna ani geçişi beni benden aldı. Arkadaşım aşık olununca karakter 180 derece değişir mi? Bizim kaplan Kuzey gitti, minnoş ev kedisi Kuzey geldi.


Ve son olarak: aş erme kısımları. Neden? Neden ya? Komik miydi şimdi o kısımlar? Ben niye sevemedim o zaman? Hiç gülmüyorum böyle saçma sapan şeylere aş ermek dünyanın en komik şeyiymiş gibi sunulunca.




Esen kalın. Ben de bu kadar ağır bir eleştiri yapmak istemezdim ama ben beğenmedim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder