21 Şubat 2016 Pazar

Jessica Shirvington - İki Hayat Arasında - Kitap Yorumu





Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç. Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu. Mükemmel Hayat. Wellesley'de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek... Mükemmel Aşk.

Roxbury'de Sabine'in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar… Ama sonra Ethan'la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.

Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?
(Tanıtım Bülteninden)

Kitabın Adı: İki Hayat Arasında
Yazar: Jessica Shirvington
Baskı Tarihi: Ekim 2014
Sayfa Sayısı: 320
Kitabın Türü: Roman, Edebiyat, Macera-Aksiyon
Orijinal Adı: Between The Lives
Çeviri: Aslı Tümerkan
Dil: Türkçe
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Merhabalar! İlk çıktığından beri okumak istediğim, taa fuarda aldığım ama bir türlü okuması kısmet olmayan İki Hayat Arasında kitabını bitirdim. 4/5 verdim. Ama tabii ki konuya ilişkin söyleyeceklerim var daha :D

Güzel bir kitaptı. Sabine her gece yarısı değişim geçirerek aynı günü iki farklı hayatta iki kere yaşayan bir kız. Bunun ne kadar zor olduğunu tahmin etmek zor değil. Bir hayatında zengin, popüler bir kız, diğerinde ise orta halli bir ailenin kızı. Bir gün bir hayatında kolunu kırmasıyla iki hayatının arasındaki fiziksel bağın kopmuş olabileceğini fark ediyor. Bu şu anlama geliyor olabilir: artık seçim yapabilir! Peki ama hangisini seçecek?

Çok akıcı bir anlatımı vardı, çeviri güzeldi. Ben kitabı okurken "Ben karakterin yerinde olsam ne yapardım?" diye düşünüp durdum, sanırım kitaba herkes gibi bayılmamamın sebebi oydu. Kitap güzeldi, tavsiye ederim ama "ben bu zamana kadar niye okumadım" diye hayıflanacak gibi değildi. İlk başları inanılmaz durağandı ve sıkıcıydı zaten. Hatta bir ara arkadaşıma mesaj atıp "Bu kitap güzelleşecek değil mi?" diye sordum. Çok bayık başladı, son 50 sayfada falan açıldı. Dediğim gibi tavsiye ederim, elinizde varsa okuyun derim. Ben elimden bırakmadan okudum, hatta sürekli "Kimi seçecek ki?" diye babamın dahi başının etini yedim :D Ama biri benden kitap önerisi istese aklıma gelecek ilk kitaplardan değil. Bunu yerine Karanlık Yalanlar'ı okuyun derim yani :D

 En büyük handikapı yazarın sebep vermemiş oluşuydu. Neden? Neden Sabine iki hayat yaşıyor, neden bunun farkında, neden o? Havada kalmıştı. Ben onu görseydim, çok güzel der beş puanı verirdim ama hiç açıklama yoktu. 

Bir de arka kapakta mükemmel aşk/mükemmel hayat demiş ama ortada bir mükemmellik yoktu. Ben Ethan'ın da Dex'in de olayını çok önceden çözmüştüm bana sürpriz olmadı. Zaten Ethan çok geç dahil oldu. Rüzgar gibi geçti adeta :D Ama sonu beklemediğim bir şekilde bitti. Sonlara doğru gözüm doldu, ama o benim sulugözlülüğüm de olabilir tabii. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder